23 Ağustos 2011 Salı

Sabanca'da Pazar günü...


Biraz hareketli bir hafta sonu ve hafta başıydı.Bu yüzden Pazar postu bugüne kaldı :)))

Sapanca'da İstanbuldere Alabalık evi...

İstanbul'dan arabayla çıkışla ortalama birbuçuk saatlik bir yol ...
Ama değecek bir yol...yol kenarları yeşillik...sıkıcı değil.
Sapanca Gölü -Adapazarı'nı bilmeyen yok gibi ama tepedeki bu yeri herkes bilmeyebilir.




Dostlarla sohbetle çabucak geçen bir yolculukla vardık.
Kahvaltı'yı burada yapmayı planlamıştık , öyle de oldu...

Burayı öğlen ve akşam yemekleri için tercih eden de çok çünkü kiremitte alabalıkları meşhur.

Şelale , dere , su seslerinin kulaklarınızı doyurduğu , kademe kademe oturma yerleri , yeşilliğe doyacağınız, temiz hava alabileceğiniz bir mekan...

Burada zaman su gibi akıyor,zaten karnınız da doyduktan sonra ortamın da verdiği rahatlıkla rehavet çöküyor.

Kahvaltısı çok doyurucu ve lezzetliydi.Ayrıca meşhur kiremitte peynirleri de tatmaya değerdi.Daha önce de birkaç kez gelmiş zaten memnun kalmıştık.


Hamaklar çok cezbedici...al kitabı eline , gel uzan koynuma diyor :)

uyuklayan ördekler...




yerdeki kelebek galiba ömrünü doldurmuştu...

canlı renkleri , kadifemsi dokularıyla çiçekler...


Kahvesiz olur mu ?

Dönüş yolunda uğradığımız bir saklı cennet , burası çok güzel fakat işletme olmadığı için oturamıyorsunuz...Sadece biraz durup , fotoğraf çekip , mola veriliyor.



Burası da Sapanca Gölü kenarı ...

Sahilde halkın oturabileceği sıralı çay bahçeleri var , oldukça kalabalıktı...

Bu Sapanca Gölü bana hep gölden çok denizi hatırlatır,hem çok büyük , hem de dalgalı olduğundan galiba...


49 yorum:

  1. Natalicim, ne çok geziyorsunuz, okuyarak yetişilmiyor hızına :) sayende güzel bir yer daha öğrendim. Sapancaya uzun zamandır gitmek istiyordum. Belki bu bayramda fırsat olur.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ben de geçen hafta gittim fakat tepedeki bu yeri bilmiyordum..bir dahaki gidişimde aklımda olsun..:) bilgilendirme yazı ve güzel resimleriniz için teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
  3. Zeynepcim ne yapalım tatil yapamayınca İstanbulu yeniden keşfe devam ediyoruz:)))
    Daha önce gittiğimiz ama sevdiğimiz yerler ve blog olduktan sonra fotoğraf çekimim anlam kazandı.
    Sen bizim gittiğimiz yerleri not al bence ve aralarında seçerek Bayram tatilini değerlendir.Hepsi de tavsiye edeceğim yerler :)

    YanıtlaSil
  4. Hypatia,rica ederim.Faydası olması hoşuma gidiyor:)
    İstanbuldere diye sorarsanız hemen bulursanız,zaten şehre girişten az ileride tabela var...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Resimler bile ruhu dinlendiriyor, ne güzel yerleri tanıttın bizlere...

    Benim en çok gözüm yumurtlara takıldı, ey ne güzel görünüyordu sofra...
    Sefan olsun,Natali..

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. Resimler bile ruhu dinlendiriyor...

    Ne güzel yerler tanıttın bize.

    Benim gözüm en çok yumurtalarda kaldı...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Sapanca'ya malesef bende gidemeyenlerdenim. O hamak ve ördeklerin oldugu fotolar ne kadar hoş ve türk kahvemiz :) Tskler..

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten de çok güzel bir yer.Saklı cennet sanki.Keşiflerin için teşekkürler.Uyuklayan ördekler fotosuna daldım gittim..

    YanıtlaSil
  9. Hamak muhteşem görünüyor,birden orada olasım geldi...

    YanıtlaSil
  10. Natalicim dağlar , denizler derken doğa gibisi varmı
    dünyadaki güzellikler , yiyip içmeyle bitmiyor ne hoşş .
    Sapanca bizim bahar gezilerimizin duraklarından biridir , hep
    göl kenarında kahvaltı .doğasıda harika ve sen çok güzel görüntülemişsin o harikaları :D

    YanıtlaSil
  11. aaa natali , nerdeyse bize yaklaşmışınız. küscem valla buralara kadar gelip uğramamak.. bekliyorum ama..

    YanıtlaSil
  12. Harikasın, fotoğraflar tam bir tatil modunu çağrıştırıyor. En azından haftasonu bile olsa,insan dinlenir böyle bir ortamda.
    Bu arada göl gerçekten denizi anımsatıyor :)

    YanıtlaSil
  13. Sapanca'ya bayılırım... Babamın da çok sevdiği bir yerdir; sıkça gideriz... Fotoğraflara bakınca, huzurla ve sevinçle doldu içim... Sanki ordaydım bir an, bol bol oksijen çektim içime:))) Yeniden gitme zamanı gelmiş galiba...

    Alabalık tesisleri de çok güzel. Biz, yolun sonundaki tesisi tercih ediyoruz genelde. Hem daha sessiz-sakin hem de yürüyüş yapıyoruz bolca...

    Çok güzel bir paylaşım olmuş, ellerine ve yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. ellerine, ayaklarına sağlık natalicim. sabahları yüreğimi ısıtıyorsun. çok beğendim resimlerini.

    YanıtlaSil
  15. Mükemmel çok severim Sapanca'yı :)

    YanıtlaSil
  16. Natalicim sabahları en sevdiğim şeylerden birisi bu güzel yazıların ve fotoğraflarınla 5-10 dakikalığına da olsa senin gittiğin yerlere gitmek:) yine ne kadar güzel bir yer gösterdin bize, teşekkür ederim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. natalicim valla kıskanç biri olduğumu pek düşünmüyorum ama gezen insanı galiba kıskanıyorum,hele ki böyle güzellikleri görenleri:)
    sen bizi özendir biz burada kötü binalara bakalım duralım:)
    neyse bende bayram'da göreceğim.
    öpüyorum canım benim
    Lale.

    YanıtlaSil
  18. Muhteşem ruhum dinlendi ! Ne kadar güzel yerler... İzmir'i çok seviyorum ama yazın sıcakta kavrulmadan gezilecek bir yeri yok maalesef:( Ben de sıcaktan nefret ederim o yüzden pazar günleri bahçeden dışarı adım atamadan geçiyor ,Az kaldı ama... Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  19. Her patikasını,ağacını bildiğim Sapanca.Ne çok yılım geçti orada...

    YanıtlaSil
  20. natalicim..cok guzel yerlere gitmissin ve bunlari bizimle paylastigin icin seni kutlarim...Sapanca cok guzel bir yer ..hatirladigim kadariyle hep beraber gitmistik..yemekleride cok guzeldi.. .
    dunde seninle cok guzel vakit gecirdik..cok sakin ve dinlendirici bir yer ..hele tavuskuslara ve tavsanlara bayildim..tekrar gidelim lutfen..
    sevgiler ve seni kucaklarim optum
    Nelly

    YanıtlaSil
  21. bende bayılıyorum sapanca..tertemiz havası.. eşsiz manzarası.. huzuru.. resimlerinizde de harika yansıtmışsınız.. içim açıldı sabah sabah..

    YanıtlaSil
  22. Ortası yeşil, altı göl, üstü kar.
    Hoş şimdi Kartepe' de kar yoktur. Bence de İstanbul' a en yakın huzur yeri Sapanca.

    YanıtlaSil
  23. Bengicim Sapanca fotolarımı beğenmişsin , sevindim sen de git ve o lezzetli yumurtalardan ye,derim:)))

    YanıtlaSil
  24. Aslı ,teşekkürler.Sapancaya bir gün mutlaka gidin derim:))O kahveyi orada yudumlamak harika bir duygu...

    YanıtlaSil
  25. Tunacım birlikte de giitiğimiz bir yer Sapanca,tadına doyulmuyor,değil mi?
    Teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Özlemcim o mekanda hamakta olmak gerçekten muhteşem bir duygu:)

    YanıtlaSil
  27. Elifcim Sapanca'nın kıymetini bilenlerdensin demek...eh sizin gibi doğacı olur da oralara gitmez mi.Sevgiyle kal!

    YanıtlaSil
  28. Buketcim evet sana yaklaştık ama bir gün haberleşir,buluşma yaparız inşallah!
    Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  29. Buğday Tanesi,değil mi?Sapancaya gçl diyorlar ama derya gibi:))
    Çok teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  30. Silvacım Sapancayı demek sen de seviyorsun , fotolar sana hasret gidertmiş ama özlediğine göre tekrar gitme zamanı da gelmiş:)
    Teşekkürler,sevgiler...
    Not;Senin bloguna yorum yazanıyorum , kutucuğunu pop-up yaparsan yazabilirim,bir bakarsın.

    YanıtlaSil
  31. Buketcim ben de sana teşekkür ederim,sabah sabah yeşillik,göl gördün demek için açıldı.Çok sevindim,öptüm seni:)

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Özlem ne çok seven varmış Sapancayı ve özleyen ,iyi ki foto koydum,çok sevindim yorumlara:))
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  33. Erencim ben gezdiğim yerleri paylaşıp,insanları da sanal da olsa gezdirmek , paylaşmak hoşuma gidiyor.Ne mutlu ki sizler de beğeniyor ve yorumlarınızı eksik etmiyorsunuz,çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  34. Lalecim bu güzellikler çok uzak değilama gidemiyorsan beni takip etmeye devam et:)))
    Sen de bayramda tatil yapınca anlatırsın artık...
    Sağol,varol...

    YanıtlaSil
  35. Colette'cim benim de sıcakla aram yok ama bu sene yaz hafif geçti:)
    Gezmelerimi , fotolarımı beğenmene sevindim,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  36. Tülincim, madem Sapanca senin mekanın , o günlere gideceğimiz bir post yap ve o güzel dilinle anlat anılarını,derim:))

    YanıtlaSil
  37. Sevgi Hoşgeldin,Sapancayı seven çokmuş,fotolarımın içini açmasına memnun oldum,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  38. two,Kartepe karsız pek güzel değil ama karda Uludağ'dan bile güzel.
    Dediğin gibi , göl,yeşillik,kar hepsi bir arada bir vaha:)
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  39. Nellicim evet birlikte gittiğimiz yerdeydik...yine çok güzeldi.Demek Ihlamuru sevdin yine gideriz,ben de isterim...tavşanlar , tavuskuşları hayali bir mekan,masal içinde gibi hissediyor insan kendini,değil mi:)))
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  40. çok güzel yerler umarım bir gün yolumuz düşer de gezeriz :))

    YanıtlaSil
  41. Sapanca'da bu mekanı bilmiyordum güzelmiş ama.. benzer şekilde alabalık ketfini biz Maşukiye'de yapmıştık, bilmeyenler için ben de burayı önerebilirim, keyifliydi oldukça, ama burası kadar geniş alanlar yok hatırladığım kadarıyla. ama yeşilin suyla her buluşması güzel işte :)

    YanıtlaSil
  42. Ne kadar güzel bir yer, ne kadar güzel resimler... Keyfiniz tüm karelerden yansıyor sevgili Natali:)

    Sapanca'ya gitmeyeli uzun zaman oldu ama inan resimlerin bana en kısa zamanda gitmem gerektiğini haykırıyor resmen:)

    YanıtlaSil
  43. Deklanşörüne sağlık :) Gene çok keyfili bir post olmuş, bu arada alabalığa da bayılırım.

    Benim yerime de kitap oku gittiğin her yerde!

    Bloga da uğra, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  44. İnci çiçeği,yolunuzu Sapancaya mutlaka düşürün derim...teşekkürler

    YanıtlaSil
  45. Sevgili Nil,Maşukiyeyi de bilirim orası da güzeldir.Zaten dediğin gibi suyun yeşille buluştuğu her yer güzel,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  46. Zerencim yeri ve fotoları beğenmene sevindim:)Teşekkür ederim.
    Bence sen de en kısa zamanda buralara gidip bu lezzetleri de tatmalısın;))

    YanıtlaSil
  47. Kontrast,çok teşekkür ederim.Ben de alabalık severim:)
    Senin için de kitap okuyacağım ve okuduğum mekanları da yayınlayacağım...
    Mutlulukla!

    YanıtlaSil
  48. Bizim buralara gelmişsiin:)İstanbuldere çok güzeldir genelde bi kere gelen tekrar gelir zaten:)

    YanıtlaSil
  49. İnanırsak,demek sen oralara yakınsın,güzelmiş:)
    Dediğin doğru biz de birçok kez geldik...
    Teşekkürler!

    YanıtlaSil